26 June 2006

Ο θάνατος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (EVs) παραγωγής

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ ΑΡΘΡΟΥ

Του Shari Prange

ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΥΧΟΣ ΙΟΥΝΙΟΥ-ΙΟΥΛΙΟΥ 2006 ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ

Home Power

http://www.homepower.com/



Στις αρχές της δεκαετίας του '90, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs) ήταν το νέο μεγάλο πράγμα. Κάθε κατασκευαστής είχε ενα ή περισσότερα στα σκαριά. Μέχρι το 2006, εκατομμύρια από αυτά υποτίθεται ότι θα ήταν στους δρόμους. Αλλά σήμερα, κανένα πλήρους λειτουργίας εργοστασιακό ηλεκτρικό όχημα δεν προσφέρεται στις ΗΠΑ. Τί συνέβη;

Θέτοντας το απλά, ήταν μια αποτυχία βούλησης. Οι κατασκευαστές δεν θέλησαν ποτέ να παράγουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αναγκάστηκαν να μπουν στο παιχνίδι αυτό από την Επιτροπή Ατμοσφαιρικών Πόρων της Καλιφόρνιας (CARB) και την εντολή της για οχήματα μηδενικών εκπομπών. Αυτό απαιτούσε μια σταδιακή εισαγωγή των EVs, έτσι ώστε μέχρι το 2003 ..το 10 τοις εκατό των οχημάτων που θα προσφέρονταν για πώληση στη Καλιφόρνια θα ήταν ηλεκτρικά.

Με τις πλάτες τους στον τοίχο, οι κατασκευαστές χαμογέλασαν και κούνησαν καταφατικά το κεφάλι τους, και παρήγαγαν οχήματα "κόνσεπτ" και "οχήματα δοκιμών." Παρήγαγαν υπερβολική παραπλανητική διαφημιστική προβολή και κενές υποσχέσεις για να δείξουν πόσο πράσινες ήταν. Εν τω μεταξύ, πίσω από τη σκηνή, έριχναν χρήματα σε δικηγόρους και ανθρώπους των λόμπυ για να πλήξουν αδυσώπητα την CARB. Επικαλέστηκαν ότι οι απαιτήσεις της εντολής ήταν αδύνατο να εκπληρωθούν. Και πίεσαν φορτικά και καλόπιασαν και διαπραγματεύτηκαν για παραχωρήσεις, καθυστερήσεις, και εναλλακτικές λύσεις.

Τελικά, παρήγαγαν μερικές χιλιάδες αυτοκίνητα, πολύ λίγα από τα οποία πέρασαν πραγματικά σε ιδιωτική ιδιοκτησία. Πολλά μισθώθηκαν, και τα περισσότερα από αυτά ανακτήθηκαν στο τέλος της μίσθωσης παρά τις σφοδρές αντιρρήσεις αυτών που τα είχαν χρονομισθώσει, και καταστράφηκαν.



Οι εταιρίες δήλωσαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EVs) ήταν εμπορική αποτυχία, παρά τους μακριούς καταλόγους αναμονής. Φυσικά, μόνο μερικές εκατοντάδες ήταν πάντα διαθέσιμα για ιδιωτική πώληση, και βέβαια μόνο για μίσθωση, μόνο σε μερικές επιλεγμένες πόλεις, και μόνο εάν περνάγατε από αυστηρές απαιτήσεις, συμπεριλαμβανομένης της ιδιοκτησίας του σπιτιού σας. Ποτέ κανένα άλλο όχημα παραγωγής δεν έχει απαιτηθεί να αποδείξει την αξία αγοράς του υπό τέτοιους δυσμενείς όρους.

Οι κατασκευαστές είπαν ότι δεν θα μπορούσαν να παράγουν EVs που να μπορούν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες των οδηγών με προσιτό κόστος. Και όμως, χιλιάδες προσιτά EVs είναι στους δρόμους, που ικανοποιούν τις ανάγκες των ιδιοκτητών τους. Παρήχθησαν από τις μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις, ή φτιάχτηκαν από ερασιτέχνες μηχανικούς, χρησιμοποιώντας διαθέσιμα εξαρτήματα . Εκπληρώνουν τις οδηγικές απαιτήσεις των περισσότερων αυτοκινήτων σε χρήση στην Αμερική σήμερα — τοπικό πήγαινε-έλα και μικρομετακινήσεις. Εάν ένα παιδί γυμνασίου μπορεί να φτιάξει ένα αποτελεσματικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο με τα προσιτά εξαρτήματα, γιατί να μην μπορεί ένας σημαντικός κατασκευαστής, ο οποίος μπορεί να αρχίσει με ένα καθαρό φύλλο χαρτί, ένα ουσιαστικό αναπτυξιακό προϋπολογισμό, και ένα μεγάλο αριθμό μηχανικών;

Επειδή δεν θέλουν . Επειδή εξαρτώνται από τους καταναλωτές που θέλουν να αλλάζουν τα νέα τους αυτοκίνητα κάθε τρία έως πέντε χρόνια καθώς κάποια εξαρτήματα τους αρχίζουν να φθείρονται. Αλλά υπάρχουν τόσο λίγα εξαρτήματα σε ένα EV για να φθαρούν.

Ιστορικά, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αντισταθεί στα νέα μέτρα ασφάλειας, αποδοτικότητας, και ρύπανσης επίπονα έως ότου τους επιβλήθηκαν από την νομοθεσία — από τις ζώνες ασφαλείας νομοθεσίας, τα πρότυπα συντριβής(crash standards), τα πρότυπα οικονομίας καυσίμου, και ο κατάλογος συνεχίζεται. Έχουν μια μακροχρόνια ιστορία με την μηχανή εσωτερικής καύσης. Την καταλαβαίνουν. Δεν θέλουν να την εγκαταλείψουν.

Μόνο μια άλλη δύναμη μπορεί να τους κάνει να αλλάξουν, και αυτή είναι η αγορά. Οι ιάπωνες κατασκευαστές αυτοκινήτων συνήθως αποκρίνονται πρώτοι σε αυτήν. Το Ντητρόϊτ είναι συνήθως το τελευταίο που ανταποκρίνεται. Αλλά εάν το αγοραστικό κοινό απαιτούσε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα τα είχε.

No comments: