20 August 2012

1ο ΘΕΡΙΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΠΟΡΩΝ


Ενδυναμώνοντας τις κοινότητες των γεωργών στο επίπεδο της αυτοσυντήρησης και της συνδιαχείρισης των ωφελειών της αγροβιοποικιλότητας

Εκπαίδευση για επιτυχή διατήρηση των ντόπιων ποικιλιών

ΕΔΕΣΣΑ, 3-7 Σεπτεμβρίου 2012

Διοργάνωση : ΑΙΓΙΛΟΠΑΣ (Δίκτυο για τη Βιοποικιλότητα και την Οικολογία στη Γεωργία) σε συνεργασία με το Κέντρο Φυσικής Καλλιέργειας (ΚΕ.ΦΥ.ΚΑ) και το Δήμο Έδεσσας

Οι εξελίξεις που διαδραματίζονται τα τελευταία χρόνια, τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα, στα ζητήματα που αφορούν στις παραδοσιακές ποικιλίες και τους σπόρους, είναι συνεχείς και σημαντικές και σχετίζονται άμεσα με την παγκόσμια διατροφική ασφάλεια  αλλά και με την διεθνή οικονομική κρίση.
Ανάμεσα στις προτεραιότητες που ανέδειξε το ελληνικό κίνημα για τις ντόπιες ποικιλίες είναι η υπεράσπιση των δικαιωμάτων των γεωργών πάνω στους σπόρους (ελεύθερη χρήση, ανταλλαγή, διακίνηση) ως κλειδί για την
αυτάρκεια  και η υποστήριξη και δημιουργία τοπικών (από ομάδες ή φορείς) κοινοτικών τραπεζών σπόρων.
Από την άλλη είναι αναγκαία η παραγωγή πολλαπλασιαστικού υλικού προσαρμοσμένου στον τόπο μας και μάλιστα από τους ίδιους τους γεωργούς, σε μια εποχή που η οικολογική γεωργία στην Ελλάδα αναπτύσσεται ραγδαίως και η αναζήτηση κατάλληλου σπόρου  είναι επιβεβλημένη.



Κύριοι στόχοι του 1ου  Θερινού Σχολείου Σπόρων :
  •  Να βελτιώσει την ικανότητα των γεωργών να διαχειρίζονται τηναγροβιοποικιλότητα μέσω της εκπαίδευσης και της ανταλλαγής εμπειριών.
  •  Να ενδυναμώσει τα τοπικά συστήματα παραγωγής σπόρου ώστενα εξασφαλιστεί η επάρκεια τόσο του σπόρου όσο και της τροφής σε επίπεδο αυτοσυντηρούμενης κοινότητας.
  • Να αναγνωρίσει πιθανές πηγές εσόδων για τους γεωργούς μέσωτης παραγωγής προϊόντων που βασίζονται στην τοπική γνώση και τους φυτογενετικούς πόρους.

Το φετινό πρόγραμμα έχει το χαρακτήρα εκπαίδευσης εκπαιδευτών και ειδίκευσης επιστημόνων ή γεωργών.
Δίνεται προτεραιότητα συμμετοχής στα εθνικά δίκτυα και κινήματα, τοπικές κοινωνίες και μελλοντικούς εκπαιδευτές που (θα) διαχειρίζονται ζητήματα αγροβιοποικιλότητας και  (θα) εμπλέκονται σε θέματα διατήρησης και αξιοποίησης παραδοσιακών ποικιλιών καθώς και στην επάρκεια εγχώριου σπόρου σε τοπικό επίπεδο.



Αντικείμενα εκπαίδευσης :
1.    Φυτογενετικοί πόροι στην Ελλάδα
2.    Αρχαιοβοτανική έρευνα – Παραδοσιακή  γεωργική γνώση
3.    Τράπεζες σπόρων και διατήρηση εκτός τόπου
4.    Παραδοσιακές καλλιέργειες και ποικιλίες- διατήρηση στον    αγρό
5.    Οικολογική, βιοδυναμική, φυσική καλλιέργεια  και σπόροι
6.    Οργανική  και βιοδυναμική βελτίωση φυτών (αξιολόγηση, επιλογή)
7.    Σποροπαραγωγή (κηπευτικά, μεγάλες καλλιέργειες)
8.    Σπόροι ελευθερίας και αυτάρκεια
9.    Η προστιθέμενη αξία στις παραδοσιακές ποικιλίες


Περισσότερες πληροφορίες: ΑΙΓΙΛΟΠΑΣ 

http://greekseedschool.gr/