05 July 2010

Ο καλός καταναλωτής




Από την ιστοσελίδα http://www.bonfireofthebrands.com/

Ο Tom Hodgkisnon, συγγραφέας του ομώνυμου βιβλίου Bonfire Of The Brands’ (Οι μάρκες στη πυρά), αποτελεί άλλη μια φωνή ενάντια στον καταναλωτισμό και περιγράφει την προσπάθεια να ζήσει κανείς με διαφορετικές αξίες μέσα στην τρέχουσα κουλτούρα.

Η εστίαση γίνεται κυρίως στην δουλική υποταγή των καταναλωτών στις μεγάλες επώνυμες μάρκες. Χαρακτηριστικό είναι το απόσπασμα από το βιβλίο για την επιλογή φίρμας (στο ντύσιμο ή γενικά στην κατανάλωση προϊόντων):

"Ποιος είναι αυτός που έχει τα λογικά του και θα ήθελε να μαρκαριστεί σαν μια αγελάδα; Το μαρκάρισμα ταυτίζει κάποιον ως ιδιοκτησία κάποιου άλλου. Είναι το σημάδι ενός εξημερωμένου και εκμεταλλευόμενου ζώου. Οι φίρμες υπόσχονται ελευθερία αλλά προσφέρουν το αντίθετο: το χειρότερο είδος δουλικής συμμόρφωσης."