Το animal welfare (η θέση της ευζωίας) είναι κάτι ανάλογο με τα υβριδικά αυτοκίνητα.
Ενώ λόγω περιβάλλοντος και κλίματος θα έπρεπε να είχαμε αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, με εφοδιασμό από ήπιες μορφές ενέργειας, μια τεχνολογία που υπάρχει ήδη, και εφαρμόζεται από χιλιάδες ιδιώτες, ιδιαίτερα στη Καλιφόρνια, όλες οι εταιρείες με φανφάρες και τυμπανοκρουσίες προωθούν ως κορυφαία εξέλιξη της τεχνολογίας τα υβριδικά.
Το κέρδος είναι πολλαπλό γι αυτές.
Πρώτον, είναι ένα πολύ ωραίο άλλοθι για να κερδίσουν χρόνο και να μη φύγουμε από την οικονομία του πετρελαίου, εξέλιξη που προσπαθούν να αποτρέψουν με κάθε μέσο, μέχρι να καεί και η τελευταία σταγόνα πετρελαίου.
Δεύτερον, είναι η τέλεια διαφήμιση και μια πλήρης αντιστροφή της δημόσιας εικόνας τους, γιατι από κύριοι υπεύθυνοι της περιβαλλοντικής και κλιματικής αλλαγής, έχουν καταφέρει να παρουσιάζονται ως οι ευαισθητοποιημένοι, ακούραστοι υπέρμαχοι για το περιβάλλον αυτού του πλανήτη και ως σωτήρες μας.
Αποτέλεσμα: μέσω της διαφημιστικής προπαγάνδας έχει στηθεί το σκηνικό του εντυπωσιασμού και μια πλασματική θετική εικόνα, με τεράστιο όφελος για τις εταιρείες (το 2006 είχαμε αύξηση και το νέο ρεκόρ παραγωγής 64 εκατομμυρίων αυτοκινήτων παγκοσμίως- και μάλιστα συμβατικά) και χωρίς κανένα ουσιαστικό όφελος για το περιβάλλον και το κλίμα.
Την ίδια λογική αντιπροσωπεύει και το animal welfare.
Κύριος σκοπός κι εδώ είναι να διατηρηθεί το status quo στο θέμα των εκτρεφόμενων ζώων άθικτο, και να παραπεμφθεί για όσο περισσότερο χρονικό διάστημα γίνεται το ζήτημα των δικαιωμάτων των ζώων και της κατάργησης της εκμετάλλευσης τους.
Έχει δημιουργηθεί ένα αντίστοιχο επίπεδο εντυπωσιασμού με ωραία λόγια περί ευαισθησίας απέναντι στα ζώα, περί φροντίδας και καλυτέρευσης των συνθηκών, με εξίσου τεράστιο όφελος για το image της κρεατοβιομηχανίας και γαλακτοβιομηχανίας και τις πωλήσεις τους, αλλά με κανένα απολύτως αντίκρυσμα και όφελος για τα ζώα.
Το animal welfare στα πλαίσια του πλήρους εφυσηχασμού και άρα της συμμετοχής των καταναλωτών στο έγκλημα της σφαγής των ζώων μιλάει επίσης για ευσπλαχνικό θάνατο (humane death), άλλο ένα οξύμωρο.
Το animal welfare είναι η συνέχιση της εκμετάλλευσης με «ευσπλαχνικό τρόπο.»
Στον χώρο του animal welfare πέρα από τα κατεστημένα συμφέροντα κινείται και η PETA, η οποία έχει βραβεύσει σχεδιαστές μηχανημάτων σφαγείων και εταιρείες «ευσπλαχνικά εκτρεφόμενων» ζωικών προϊόντων, και προωθεί μή vegan φαστφούντ προϊόντα, όπως τα Burger King και τα veggie burger. Επίσης και ο Singer κινείται στο χώρο του animal welfare, μιας και ποτέ δεν μίλησε για τα δικαιώματα των ζώων.
Και φυσικά όταν αντιπροσωπεύεις το animal welfare ενώ ταυτόχρονα παρουσιάζεσαι ως η πρωτοπορία και ο απόλυτος υπέρμαχος των δικαιωμάτων των ζώων, αυτό τελικά προκαλεί τη τεράστια σύγχυση που έχουμε σήμερα στο συγκεκριμένο ζήτημα.
Η θέση των δικαιωμάτων των ζώων μιλάει για την κατάργηση της ιδιοκτησίας των ζώων και την κατάργηση της εκμετάλλευσης των ζώων από τον άνθρωπο (Abolitionist movement).
http://www.abolitionistapproach.com
Και ο μόνος τρόπος για να γίνει κάτι τέτοιο είναι η υιοθέτηση ενός vegan τρόπου ζωής. Ο βεγκανισμός είναι ο προσωπικός μας τρόπος για να δείξουμε ότι υποστηρίζουμε έμπρακτα την κατάργησης της εκμετάλλευσης των ζώων.
Και είναι εύκολο. Είναι απλά θέμα να πάρουμε πραγματικά σοβαρά τα μη ανθρώπινα ζώα και όχι μόνο να λέμε ότι τα παίρνουμε σοβαρά.
Είναι απλά θέμα να αναγνώρισουμε ότι η οποιαδήποτε ευχαρίστηση ή απόλαυση δεν μπορεί ενδεχομένως να δικαιολογήσει την επιβολή πόνου, μαρτυρίου, και θανάτου σε ένα ζώο.
Γιατι τα ζώα, όπως λέει και το γνωστό σύνθημα, δεν χρειάζονται τις δικαιολογίες μας.
_____________________________________
Ο τίτλος του άρθρου παραπέμπει στο αποκαλυπτικό ντοκυμαντέρ:
Who killed the electric car και σε παλαιότερη αναφορά μου στο συγκεκριμένο ντοκυμαντέρ εδώ.