16 May 2007


Καταιγισμός διαφημίσεων αυτοκινήτου
και
κλιματική
αλλαγή






Η κατάσταση για το περιβάλλον και το κλίμα του πλανήτη συνεχώς επιδεινώνεται. Οι ειδήσεις για τη παγκόσμια θέρμανση είναι καταιγιστικές, όπως επίσης και τα απαισιόδοξα σενάρια για ακόμα πιό δραματικές μελλοντικές αλλαγές.


Κι ενώ ήδη ζούμε αυτή την αλλαγή η νοημοσύνη μας προσβάλλεται καθημερινά βλέποντας να διαφημίζεται επιθετικά και ανενδοίαστα ένας από τους κυριότερους υπαίτιους αυτής της αλλαγής.


Φαίνεται ότι έχουμε εξοικειωθεί τόσο πολύ με τη μόλυνση που το θεωρούμε πλεόν φυσικό να προστίθεται κάθε μέρα στη κυκλοφορία χιλιάδες αντίτυπα μιας παρωχημένης, βλαβερής τεχνολογίας που δεν θάπρεπε ποτέ να έχει υιοθετηθεί και χρησιμοποιηθεί.


Πώς όμως μας έκαναν όχι μόνο να αποδεχόμαστε αδιαμαρτύρητα κάτι τέτοιο αλλά και να το επικροτούμε κι από πάνω;


Η εξήγηση βρίσκεται στην σιγή ιχθύος για την ουσία της αυτοκίνησης που εδώ και πάνω από έναν αιώνα στηρίζεται στα καύσιμα από το πετρέλαιο.


Μπορούμε να μιλάμε για οτιδήποτε άλλο ανούσιο αφορά την αυτοκίνηση (ντιζάιν, επιδόσεις, αγώνες,κλπ) αλλά προς θεού όχι για το αν ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι ρυπογόνος, ανθυγιεινός και εντέλει ακατάλληλος για την υγεία μας και για το κλίμα.


Εξέλιξη πλέον θεωρείτει η αλλαγή του ντιζάιν ανα 4 χρόνια, όταν το ένα σχήμα απίστευτης γελιότητας και αθλιότητας από παλιοσίδερα διαδέχεται το άλλο και μέσω της διαφήμισης γίνεται αποδεκτό στο κοινό.


Προωθείται έτσι ένας απίστευτος εμπαιγμός και ένας άκρατος και αλόγιστος καταναλωτισμός παροτρύνοντας το κοινό να αλλάζει αυτοκίνητο κάθε 3-5 χρόνια αποσιωπώντας το γεγονός ότι η παραγωγή, η χρήση και τελικά η απόσυρση του αυτοκινήτου κατασπαταλούν φυσικούς πόρους και μολύνουν δραματικά το περιβάλλον.

Και η πρόκληση συνεχίζεται σήμερα με τα 4χ4: ακόμα μεγαλύτερη σπατάλη πόρων κατα την παραγωγή τους και φυσικά ρύπανση όσο 2 κοινά οχήματα, αλλά για τις αυτοκινητοβιομηχανίες το κέρδος είναι διπλό από τη πώληση τους.


Άλλη πρόκληση είναι το γεγονός ότι σκόπιμα δεν έχει μειωθεί η κατανάλωση των αυτοκινήτων τα τελευταία 20 χρόνια ενώ θα μπορούσε.


Με τη νοσηρή και διεστραμμένη λογική τους, όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες (χωρίς καμμία δυστυχώς εξαίρεση) συνεχώς αυξάνουν την ιπποδύναμη εις βάρος της κατανάλωσης και της εκπομπής ρύπων και δελεάζουν το κοινό με άχρηστες και επιζήμιες για το κλίμα τιμές ισχύος.


Έτσι αντιστρατεύονται πλήρως την έννοια της οικολογικής οδήγησης και αντί να μειώσουν το κακό από τη χρήση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, συνεχώς το μεγενθύνουν.


Περαιτέρω πρόκληση είναι και παραγωγή του ασύλληπτου αριθμού των 45 εκατομμυρίων οχημάτων το χρόνο παγκοσμίως και η τάση είναι αυξητική, σε μια εποχή που αν είχαν τη παραμικρή περιβαλλοντική ευαισθησία τουλάχιστον θα παρήγαν καθαρά αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων.


Και ερχόμαστε στη μέγιστη των προκλήσεων που είναι η πεισματική άρνηση τους για ένα τέτοιο καθαρό αυτοκινήτο με ηλεκτροκίνηση, ενώ υπάρχει σήμερα η τεχνολογία, κάνοντας ότι μπορούν για να μείνει στο ράφι όσο περισσότερο γίνεται.


Για το σκοπό αυτό έχει εφευρεθεί η νέα απάτη που λέγεται υδρογόνο και που είναι ακόμα πιο αναποτελεσματικό και από τον ίδιο το κινητήρα κινητήρα εσωτερικής καύσης.


Όλα τα παραπάνω στοχεία θα έπρεπε να είναι διαθέσιμα στο ευρύ κοινό έτσι ώστε να κάνει ενημερωμένες και βιώσιμες για το μέλλον του πλανήτη επιλογές.


Απαιτώντας αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, δηλαδή ηλεκτρικά, θα σταματήσουμε τον εμπαιγμό της αυτοκινητοβιομηχανίας να παράγει συνεχώς τον ίδιο τύπο ρυπογόνων οχημάτων αλλάζοντας την εμφάνιση και όχι την ουσία της αυτοκίνησης.


Σήμερα υπάρχει η δυνατότητα παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μεγάλη αυτονομία(400 και πλέον χιλιόμετρα) χάρις στις γνωστές μπαταρίες λιθίου που έχουμε στους φορητούς υπολογιστές και στα κινητά.Το δε κόστος θα μπορούσε να είναι το ίδιο με των συμβατικών αυτοκινήτων αν οι μπαταρίες παραχθούν μαζικά.


Αρκεί να το απαιτήσουμε ως καταναλωτές.



No comments: